Heerhugowaard

Ledenavond met lezing door Afke Schrale

Afgelopen dinsdagavond 18 februari kwamen ruim 40 van onze leden naar Centrum 31 voor de lezing van Afke Schrale over eenjarige zomer-bloeiers, hanging baskets e.d. van Bloeiers in Slootdorp.

Afke vertelde vol trots over haar bedrijf en liet ons, d.m.v. mooie opnames, kennismaken met het uitgebreide assortiment.

Het is echt een aanrader om een bezoekje te brengen aan deze kwekerij. Start verkoopseizoen voorjaar 10 april.

Ook gaf Afke een tip over de mooie tuinen van Park der Gärten. Op speciaal verzoek van enkele leden hierbij wat meer informatie en het adres:

Elmendorfer Str. 40, 26160 Bad Zwischenahn, Duitsland

Park der Gärten: Puur van aard!
140.000 vierkante meter natuur met alle zintuigen bleven - Ruiken, proeven, zien, horen, voelen.

Of u ideeën voor de eigen tuin zoekt, gewoon een ontspannende dag met de familie en vrienden wilt doorbrengen, of afwisselingsrijke tuincultuur wilt beleven:
al dat en nog veel meer, vindt u in het ,,Park der Gärten’’. Als een van de mooiste parken van Duitsland brengt de voormalige Landesgartenschau 2002 zijn bezoekers elk jaar opnieuw in vervoering: als een unieke, internationale ontmoetingsplaats voor tuin- en natuurliefhebbers van alle generaties.
Er zijn 90 thematuinen, plantenverzamelingen en onderwerpen, evenals duizenden lente- en zomerbloemen.