Assen

Nieuwsflits maart 2020 2e editie

Van de voorzitter

Beste lezers van deze Nieuwsflits,

Daar waar ik in het voorwoord van de Nieuwsbrief van februari nog aandacht vroeg voor tal van activiteiten van onze vereniging Groei & Bloei, ziet de wereld er nu totaal anders uit.

Ik hoef niet uit te leggen dat het Coronavirus ook een streep heeft gezet door onze activiteiten, zowel plaatselijk als landelijk.

We houden u zo goed mogelijk op de hoogte, maar veel spreekt voor zichzelf.

Ik hoop dat dit bericht u allen in goede gezondheid bereikt en dat velen toch plezier beleven aan het startende voorjaar.

Bovendien hoop ik dat iedereen in staat is het onderhoud van de eigen tuin ter hand te nemen en daar gezonde ontspanning aan zal ontlenen.

ik wens jullie allen veel plezier en sterkte daarbij.

Bert Broekman.

Verdere mededelingen

Van het Landelijk Bureau

Het Gardenista-team heeft, in overleg met het Landelijk Bestuur, besloten om het groene festival dat van 13 t/m 17 mei 2020 zou plaatsvinden op de historische buitenplaats Den Alerdinck niet door te laten gaan. De eerstvolgende editie van Gardenista staat gepland voor 26 t/m 30 mei 2021. Info www.gardenista.nl. Mail  info@gardenista.nl.

Het Groei & Bloei Open Tuinenweekend op 20  en 21 juni en de wedstrijd 'Beste Levende Tuin' gaan beide niet door

Van het Rayon Drenthe door Jolande Schoenmaker

Om verspreiding minder snel te laten gaan verzoek ik alle afdelingen dringend om de activiteiten voorlopig zoveel mogelijk op te schorten.  Het is buitengewoon jammer is om activiteiten uit te stellen waar u moeite in heeft gestoken . Beperk dus contacten tot een minimum waar ook maar enigszins mogelijk. Houd er bovendien rekening mee dat deze epidemie niet in een paar weken voorbij is, maar dat we waarschijnlijk tot de zomer problemen zullen blijven houden. Dat kan dus ook gevolgen hebben voor uw geplande reizen en excursies.

Van de afdeling

De bloemschikcursussen in maart en april zijn afgelast

De twee tuinclubs zullen hun activiteiten  opschorten tot nader order

De organisatie van de Opentuinen Carrousel Drenthe , die in mei van start zou gaan, maakt ook pas op de plaats

De Tuinenreis van 14 en 15 augustus is op één na volgeboekt, daar kijken we voorlopig naar uit.

In afwachting van verdere ontwikkelingen volgen we met deze maatregelen het advies van het RIVM

We houden u op de hoogte.