Stadskanaal

Plantjesverkoopdag zondag 17 mei

Toen in maart een aantal leden van Groei en Bloei gezamenlijk aan het zaaien sloeg voor de fair, wisten we nog niet dat het dit jaar door het corona virus niet door kon gaan. Inmiddels zijn de zaadjes uitgegroeid tot plantjes en het zou jammer zijn om alles weg te gooien.
Daarom organiseren we op 17 mei a.s. een plantjesverkoopdag voor onze leden waarop zij in het bezit kunnen komen van leuke plantjes en waarbij we ons aan de RIVM richtlijnen zullen houden:

- De plantjes worden op ruime afstand van elkaar uitgestald  in het bos tegenover het huis.
- Een looproute, waarbij mensen aan een kant het bos in komen en er aan de andere kant weer uit gaan, leidt de bezoekers langs de ‘koopwaar’.
- In tegenstelling tot bij  de fair, zal er geen sprake zijn van catering of intieme zithoekjes.
- Wij verzoeken u om anderhalve meter afstand tot een ander aan te houden en desnoods even te wachten tot u bij de volgende plantjes kunt komen.
- Kom alleen of eventueel met een huisgenoot.
- Het ‘afrekenen’ houden we eenvoudig. Geen betalingen en teruggeven van wisselgeld, maar er staat een schaal waarin u een eigen bijdrage kunt doen op basis van wat de plantjes u waard zijn.

De plantjesverkoopdag is op zondag 17 mei van 11.00 uur tot 16.00 uur.  Verkoopadres:
An en Henk Vrouenraths
Voorbosweg 11
528 TA Buinen

Welke plantjes verkocht worden, kunt u zien in het volgende overzicht:
ananaskers, arisaema, begonia, blazenboom, brandende liefde, duizendschonen, echinacea roze, geranium maderense, judaspenning wit, kattenstaart rood, klimplant, monarda fistulosa, monarda wit, muurbloemen, oranjeboompje, oxalis, pompoenen oranje, pronkbonen, salvia sclarea, tabaksplant sylvestres en lime, tanacetum, tithonia, valeriaan rood, verbascuum phoenicum blattaria, vetplantjes, zonnehoed geel.
Bovenstaand overzicht is niet volledig, omdat van diverse plantjes de naam niet bekend is.

Namens de zaaicommissie,
An Vrouenraths

Let op: deze actie is alleen voor Groei en Bloei leden van de afdeling Stadskanaal!
           U kunt natuurlijk wel plantjes meenemen voor uw vrienden of buren.