Utrecht

Workshop fermenteren geannuleerd

woensdag 28 oktober 2020  14-16 uur.

De van oorsprong Japanse Kimchi gewoon in Utrecht leren maken?  Kom dan woensdag 28 oktober naar de workshop en leer hoe je deze zeer smaakvolle en frisse gefermenteerde groente zelf kunt maken. Je krijgt daarnaast ook achtergrondinformatie over fermenteren.

Deze workshop is op basis van BYO, oftewel neem je eigen groente mee, en tover het om tot een smaakbom in een potje.

In verband met corona hebben we voor deze workshop  een aangepaste werkwijze bedacht, waaronder het meenemen van eigen materialen. Er is ook een ruime zaal besproken met voor ieder een eigen werktafel.

Tijdens deze workshop krijg je uitleg over fermenteren, wat houdt het precies in?  Ga je proeven van verschillende gefermenteerde groentes met diverse en uiteenlopende smaken. Vervolgens ga je je eigen keuzes bepalen en zelf aan de slag. Uiteindelijk ga je met je eigen groentepotjes weer naar huis, die dan gaan fermenteren.

Praktisch:

Zelf meenemen:

* 500-700 gram groentes naar eigen keus:  allerlei koolsoorten, wortelen, prei, radijs, komkommer, ui, looksoorten * een eigen snijplank en messen, vergiet, schaal * 2-4 glazen potten met goed afsluitbare (schroef)deksels, uiteraard goed schoon. In totaal maximaal 1,5 liter, maar maximaal 1 liter is ook goed. Je kunt grote potten meenemen maar ook formaat jampotjes.

Maximaal 12 deelnemers

Prijs:

Leden Groei en Bloei 12,50
Niet-leden 17,50

Locatie: De Schalm, Oranjelaan 10, 3454 BT De Meern/Utrecht

Docent: Angelique Martis
Info: Helma Koot info(at)utrecht.groei.nl   of 06 10520984
Aanmelden is verplicht en kan via www.utrecht.groei.nl

Aanmeldformulier