Gooi-Noord

Lezing door Frans de Graaf: ‘Besdragende planten’. donderdag 28 oktober

We kennen allemaal wel wat planten waar in het najaar bessen aan groeien. Hele bekende zijn natuurlijk Hulst, Vlierbes, Skimmia en Vuurdoorn. Maar, er zijn er nog heel veel meer, mits we er eens op gaan letten. Eigenlijk maken we in onze tuin veel te weinig gebruik van besdragende planten. Doordat er na de bloei dikwijls prachtige bessen aan de plant verschijnen met een groot verloop in kleur van groen, geel, oranje, rood naar paarsblauw, zwart of wit kunnen we het tuinseizoen bij wijze van spreken tot ver in het najaar verlengen. Bij sommige planten blijven de bessen zelfs de hele winter aan de plant hangen. Pas als de plant in het voorjaar uit gaat lopen vallen de bessen eraf of worden door de vogels opgegeten. Er zullen tijdens de lezing een hele verzameling planten met bessen de revue passeren. De ene meer bekend dan de ander maar stuk voor stuk de moeite waard in uw tuin. Op een interactieve manier gaan we er met elkaar eens doelgericht naar kijken. Verder zullen er deze avond heel veel takken met bessen in de zaal aanwezig zijn zodat u de bessen van heel dichtbij kunt bekijken maar ook aan voelen en ruiken. Kortom een avond die iets anders verloopt dan de avonden die u doorgaans gewend bent bij Groei&Bloei.

Let op: andere Locatie: De Brassershoeve, Waterstraat 2, 1271 RP  Huizen.

Parkeren op het parkeerterrein langs de Naarderstraat is aanbevolen. N.B. de parkeergarages sluiten om 21.30 u.

Aanvang: 20.00 uur

Kosten:    Leden gratis, niet-Leden € 2.50

Coronaregels: De Brassershoeve wordt aangemerkt als een horecagelegenheid. Dat betekent dat u bij binnenkomst een QR code of een negatief testbewijs moet laten zien. Er mogen maximaal 50 mensen in de zaal. Bij wijziging van de regels zullen we dit op de homepage vermelden.

Coronamaatregelen bij de lezingen

*De Brassershoeve wordt aangemerkt als een horecagelegenheid: dat betekent dat u bij binnenkomst een QR code of een negatief testbewijs moet laten zien. Er mogen maximaal 50 mensen in de zaal.

Wilt u verzekerd zijn van een plaats dan is aanmelden noodzakelijk, uitsluitend per e-mail bij yemjanssen(at)gmail.com  U ontvangt een berichtje of u geplaatst bent, of op de wachtlijst staat.

Bij wijziging van de regels zullen we dit op de homepage vermelden.