Gorinchem
Nieuwsflits

Agenda

• Maandag 15 november – Uiterlijke datum voor insturen foto's voor de fotowedstrijd
  • Maandag 22 november – lezing: De seniorvriendelijke onderhoudsarme tuin
  • Dinsdag 7 december – Kerstworkshop

22 november lezing: De senior onderhoudsvriendelijke tuin

Door Hub Driessen

Een lezing  voor senioren en iedereen die nog geen 50 is, maar wel graag een onderhoudsarme tuin wil.

Tegenwoordig word je met 50 jaar al tot de senioren gerekend.  Hoewel we met 50 nog lang niet oud zijn, kunnen we die naam ook opvatten als een compliment, want in sommige oosterse culturen wordt met Senior ook "De wijze" bedoeld. De trend is dat steeds meer senioren zo lang mogelijk in hun eigen vertrouwde omgeving willen blijven wonen. Dat kan ook prima, maar vaak zijn er dan wel aanpassingen nodig niet alleen in huis maar ook voor de tuin. Dan komen er vragen als: Als ik slecht ter been ben hoe blijf ik dan genieten van mijn tuin? Of gaan we toch naar een appartement met balkon?

Voor de pauze gaat Hub Driessen in deze lezing in op de vraag hoe richt ik mijn tuin nú in om er in de toekomst nog lang plezier van te hebben? Is de stijgende populariteit om tuinen als terras in te richten een oplossing? De afgelopen zomers waren zeer droog. In een slim ingerichte tuin vang je  regenwater op, zodat je voorbereid bent op droge zomers in de nabije toekomst. Verder vergeet de spreker ook het balkon niet.

Na de pauze neemt deze enthousiaste spreker u mee  in zijn passie voor planten in kleine tuinen planten die weinig onderhoud vragen en planten in bakken en potten voor op het terras en het balkon.

Samengevat is dit een lezing voor mensen die nú al rekening willen houden met te toekomst om op hoge leeftijd nog te kunnen genieten van tuin, bloemen en planten.

U kunt zich aanmelden via info@gorinchem.groei.nl

Wij houden ons aan de geldende coronamaatregelen en vragen u bij aankomst uw QR code in de CoronaCheck-app te tonen of een vaccinatiebewijs of een bewijs van een negatieve coronatest mee te nemen. Ook wordt u verzocht bij binnenkomst en vertrek een mond-neusmasker te dragen. Nadat u bent gaan zitten mag het masker weer af.

Wijkgebouw De Heul, Nieuwe Hoven 141, 4205 BC  Gorinchem

Aanvang 20.00 uur

Niet leden: € 3,-

Fotowedstrijd - Laatste kans

Beste mensen, denkt u eraan foto’s in te zenden voor de G&B fotowedstrijd 2021? Hopelijk hebt u dit jaar weer met veel plezier in en om de tuin gefotografeerd? We zijn erg benieuwd naar het resultaat! Zoek 4 mooie foto’s uit die een beetje bij elkaar passen, en stuur ze (digitaal) naar info@gorinchem.groei.nl. Dat bij elkaar passen kunt u zien als passend qua kleuren, qua thema, qua onderwerp of wat u maar wilt. Een kleine toelichting op waar en waarom de foto’s zijn gemaakt wordt erg gewaardeerd! Formaat minimaal 800x600 pixels (de meeste telefoons voldoen hieraan ruimschoots) en in liggend formaat.

De winnende foto’s worden gebruikt voor de voorkant van de Jaaruitgave 2022 die in januari verschijnt. Voor meer info kunt u nog even de Jaaruitgave 2021 erbij pakken.

Meedoen kunt u door de 4 opnamen in te sturen (per e-mail) naar info@gorinchem.groei.nl. De uiterste inzenddatum is 15 november 2021

Kerstworkshop

Judy Keijzer verzorgt dinsdagavond 7 december een workshop in Hellouw.
We gaan een kerstarrangement maken en voor al het materiaal wordt gezorgd.

De workshop beging om 19.30 uur. Welkom vanaf 19.00 uur voor een kopje koffie of thee. De kosten bedragen € 30,-- p.p.

Voor de deelnemers die zelf geen vervoer hebben is er de mogelijkheid van carpoolen. U kunt zich aanmelden tot uiterlijk 29 november bij Marja Pierhagen-Boer, e-mail marja@pierhagen.nl

U mag daarna uw aanmelding definitief maken door het bedrag over te maken naar bankrekening: NL13ABNA 0509 818 552 t.n.v. KMPT afd. Gorinchem onder vermelding van naam deelnemer(s).

Algemene Verordening Gegevensverwerking (AVG)

U ontvangt deze mailing omdat u zich in het verleden hiervoor heeft opgegeven of omdat u lid bent van Groei & Bloei. Gelet op de invoering van de Algemene Verordening Gegevensverwerking (AVG) per 25 mei 2018 geven wij u de mogelijkheid om te bepalen of u deze mailing ook in de toekomst wilt blijven ontvangen. Wilt u deze mailing in de toekomst niet meer ontvangen? Klik dan onderaan deze Nieuwflits naast het logo op de link ‘meld je af voor de nieuwsbrief’.
Groei & Bloei heeft een privacyverklaring die op de website van Groei & Bloei afd. Gorinchem is te vinden.

Is deze Nieuwsflits niet goed te lezen?

Klik rechts bovenaan deze Nieuwsflits om hem online te bekijken.

Wilt u zich afmelden voor de nieuwsflits? Stuur een mail met het af te melden mailadres naar Webmaster Groei & Bloei Gorinchem e.o.

Hieronder een drietal adressen voor tuin- en plantmaterialen van bedrijven die Groei & Bloei-leden een warm hart toedragen.

Tuincentrum Sterk - Arkel / Tuincentrum Huiting - Vianen / Tuinen-shop.nl, de Groei & Bloei webshop