Deurne/Venray

Nieuwsbrief december 2021

Rabo ClubSupport

Dank aan alle leden die dit jaar weer op ons hebben gestemd bij de Rabo Club Support actie. We mochten het mooie bedrag van € 245,31 ontvangen.

Kerstontmoeting, walk-in i.p.v. Kerstdemo

De Kerstdemo van 8 december is geannuleerd, daarom nu een Kerstontmoeting op zaterdag 18 december 2021, Vrije inloop tussen 10 en 12 uur, Kapelweg 13 Vlierden
De Kerstdemo van 8 december hebben we wegen Coronamaatregelen moeten annuleren, daarom hebben we gezocht naar een alternatief dat past bij het einde van het jaar en o.a. het gemis van de Kerstdemo deels goed maakt.

Onze coördinator van de bloemschikclub, Willy Nouwen, heeft een voorbeeld van een kerststukje voorbereid. Het bestuur zorgt ervoor dat er zaterdag tijdens de inloop niet alleen de kennis aanwezig is om kerststukken te kunnen maken, maar dat er ook voor ieder van jullie gratis materialen zijn om mee naar huis te nemen en het stuk zoals op de foto zelf te kunnen maken.

Meer info…

Als je nog inspiratie zoekt voor je Kerststukken, op de site van Groei&Bloei staan mooie instructies: https://www.groei.nl/bloemschikken/voorbeelden/kerst

Bestuur met werkgroepenstructuur Groei en Bloei Deurne/Venray. Een voorstel.

Het bestuur maakt zich zorgen over de voortgang van de activiteiten van de afdeling. In februari wil de voorzitter haar functie naar 8 jaar neerleggen en tot op heden hebben zich geen kandidaten gemeld. Evenmin hebben zich kandidaten gemeld voor versterking van het bestuur om op termijn continuïteit te kunnen waarborgen.

We horen vaak van leden, dat ze graag voor een onderdeel of klus de handen uit de mouwen (blijven) steken, maar liever niet toetreden tot het bestuur en daarmee de volledige bestuursverantwoordelijkheid krijgen.
Om die reden leggen we graag aan de leden een nieuwe opzet voor. Een opzet waarbij het bestuur heel klein is met enkele overkoepelende taken en vervolgens veel werkgroepen met duidelijke afgebakende taken en tijd waarin leden actief kunnen zijn.

Bij het tabblad ‘Over Ons’ , op de pagina Werkgroepen, vind je een uitgebreide tekst plus een aantal vragen aan jullie. We zien de antwoorden graag voor 1 december tegemoet. We rekenen op jullie betrokkenheid bij het vormgeven van de nieuwe werkgroepenstructuur.

Nieuwe bloemschikcursus voor beginners en gevorderden voorjaar 2022

We zijn weer begonnen met groene / bloemige creaties te maken.
We wikkelen, stapelen en spelen met groen en bloemen, bekijk de foto’s op onze site eens.

In het voorjaar van 2022 beginnen we weer met nieuwe cursussen voor beginners en gevorderden.
Wil je ook creatief leren omgaan met bloemen en groen, kom dan meedoen.
Ben je al creatief en vind je het leuk om regelmatig een mooie creatie te maken, meld je dan aan via mail bij wnouwen@onsbrabantnet.nl
Ook voor meer informatie mail naar: wnouwen(at)onsbrabantnet.nl

Tuinenreis 5 dagen naar Hertfordshire

Nadat we twee jaar geen buitenlandse reis hebben kunnen organiseren, hopen we in 2022 toch weer samen op reis te kunnen. Corona gooide roet in het eten, maar ook de groepsgrootte was een probleem. Samen met afdeling Breda denken we een mooi alternatief gevonden te hebben

We hebben gekozen voor een vijfdaagse reis van 17 t/m 21 juni 2022 naar Hertfordshire, een gebied even ten noorden van Londen. We bezoeken privétuinen, tuinen rond indrukwekkende landhuizen, een kwekerij en ook zullen we een van die buitenplaatsen van binnen kunnen bewonderen.
We gaan met een nachtboot van Hoek van Holland naar Harwich vv en hebben een Nederlandse bus tot onze beschikking. Dat betekent geen gesjouw met grote bagage naar de boot.

In de nieuwsbrief van januari komt de volledige omschrijving en mogelijkheid om je aan te melden.