Ommen

Lezing Botanische reis door Lesotho door Harry Jans

Harry Jans vertelt aan de hand van een powerpointpresentatie over zijn reis door Lesotho, een land in Afrika dat geheel wordt omsloten door Zuid-Afrika. Omdat het op een hoog plateau ligt, omgeven door bergen wordt het ook wel “Kingdom in the Sky” genoemd. Hij zal vertellen over de bijzondere (berg)flora, waarvan soorten alleen hier voorkomen. Een bekende Aloe bij succelenten liefhebbers is de Aloe polyphylla die grote, spiraalvormige rozetten vormt en het symbool van Lesotho is. Maar ook meer bekende soorten als de wilde gladiool, vuurpijl, Agapanthus en Protea komen er voor. Daarnaast zullen veel onbekende planten de revue passeren.
Zie ook: https://www.jansalpines.com/

Vanwege de versoepelde coronamaatregelen kunnen we de lezing live organiseren. Je bent van harte welkom in de Carrousel te Ommen.
Let op: toegang uitsluitend met een geldige QR-code.

Datum:     27 januari 2022

Locatie:    Theaterzaal de Caroussel, Van Reeuwijkstraat 5, 7731 EH Ommen

Aanvang:  20.00 uur

Kosten:     gratis voor leden Groei & Bloei, € 5 voor niet-leden.

Aanmeldformulier lezing 'Botanische reis door Lesotho' 27-01-2022