Ommen

Lezing De vier jaargetijden in de tuin van Kasteel Sypesteyn door Henny van der Wilt

Henny van der Wilt, tuinbaas van de kasteeltuin van Sypesteyn, vertelt ons over deze tuin. De tuin is een Oud-Hollandsche aanleg met verschillende facetten zoals een doolhof, slottuin, boomgaard, siertuin, grachten- en lanenstelsel en tien prachtige smeedijzeren hekken.
In de winter komen de lijnen, lanen en doorzichten tot uiting. In het voorjaar zijn er vele soorten stinzenplanten. Het vermeerderen van deze planten komt uitgebreid aan de orde. In de zomer staat de slottuin in bloei met kruiden en vaste planten, die volop vlinders trekken. In de herfst is het een kleurenfeest van bijzondere bomen en vele paddenstoelen op de oude boomstronken.
Zie ook: https://sypesteyn.nl/ontdek/historische-tuin/

Je bent van harte welkom deze lezing bij te wonen!

Datum:     30 maart 2022

Locatie:    Theaterzaal de Caroussel, Van Reeuwijkstraat 5, 7731 EH Ommen

Aanvang:  20.30 uur

Kosten:     gratis voor leden Groei & Bloei, € 5 voor niet-leden.