Gardenista 2022

Februari 2022

In deze nieuwsbrief vinden jullie twee berichten van het Team Gardenista om met de leden van jullie afdelingen te delen: een oproep voor vrijwilligers en een oproep om mee te doen met een van de vier competities. Wij hebben gekozen om deze berichten niet per mail naar uitsluitend de secretarissen en voorzitters te sturen, maar via de nieuwsbrief naar alle bij ons bekende bestuurs- en commissieleden. Het is tenslotte leuk en interessant voor iedereen die actief met onze vereniging bezig is!

De teksten (in Word) zijn ook aan deze nieuwsbrief toegevoegd. De teksten, de foto's en het logo zijn ook op intranet geplaatst (wel eerst inloggen).

Wij hopen op jullie hulp om deze oproepen wijd te verspreiden!

Vrijwilligers gezocht

Beste Groei & Bloei Secretaris of Voorzitter,

Groei & Bloei viert dit jaar haar 150-jarig bestaan. Ook daarom zal het Gardenista festival een extra feestelijk tintje krijgen. Samen met een team van 25 vrijwilligers werken we nu al hard aan de voorbereiding van het festival. Voor het festival zelf zijn we nog op zoek naar vrijwilligers om samen met ons van Gardenista echt een feest te maken. Zou u onderstaand bericht willen delen op uw afdelingswebsite of in uw nieuwsbrief? En uiteraard bent u zelf ook van harte welkom om een dag of meer deel te nemen aan team Gardenista!

Met vriendelijke groet,

Dinie Posthumus
Coordinator vrijwilligers
vrijwilligers@gardenista.nl

Word vrijwilliger en werk mee aan het festival Gardenista !

Na een prachtig bloem- en tuinfestival in 2019 strijkt Gardenista in 2022 neer op de historische buitenplaats Den Alerdinck (tussen Zwolle en Raalte) van 25 tot en met 29 mei. De eerste editie was mede dankzij de inzet van meer dan 100 festivalvrijwilligers een groot succes. Om er ook dit jaar een onvergetelijk festival van te maken is Gardenista op zoek naar festivalvrijwilligers. Jij kunt je nu weer aanmelden om te helpen bij dit unieke groene festival.

Wat vragen wij van jou?

Bij de opbouw en de afbouw van het festival help je mee om het terrein in te richten of juist weer schoon op te leveren. Tijdens het festival bemens je de informatiebalie, kassa, bent gastvrouw of gastheer of waak over de aankopen van onze bezoekers. Dit is maar een greep uit de werkzaamheden. En dat allemaal op de fantastische buitenplaats Den Alerdinck die wordt omgetoverd tot een kleurrijk groen festivalterrein.

Waarom vrijwilliger worden tijdens Gardenista?

• Als vrijwilliger van Gardenista werk je een of meerdere dagen in een team van enthousiaste mensen die allemaal passie hebben voor groen!
  • Iedereen heeft zijn eigen talent en dat mag gezien worden. Je kunt je opgeven voor specifieke werkzaamheden zoals het opbouwen van het terrein, gastheer/vrouw, etc.
  • Per dag krijg je een vergoeding van 25,- en uiteraard zorgen we voor koffie en lunch!
  • Kom je van ver? Dan zijn er leuke en betaalbare campings en hotels in de buurt. Maak er een gezellig weekend van rondom Gardenista en Zwolle!

Vind jij het leuk om mee te helpen om van Gardenista een prachtig festival te maken? Hou je van aanpakken en ben je klantvriendelijk? Meld je dan aan als vrijwilliger. Kijk op Gardenista.nl/vrijwilligers.

[Graag de volgende link opnemen onder de tekst: https://gardenista.nl/organisatie/?utm_source=online&utm_medium=GBafdelingen&utm_campaign=vrijwilligers#festivalvrijwilliger ]

De competities

Doe mee aan één van de Gardenista competities!

Gardenista 2022 komt er aan! Dit jaar zijn er maar liefst 4 competities waar je met jouw kennis, kunde en enthousiasme aan kunt deelnemen. Er zijn competities op het gebied van:

• Bloemschikken
  • Inspiratietuinen
  • Postzegeltuinen
  • Kwekerscompetitie

Ben je een enthousiaste bloemstylist (student, amateur of professional)? Een fanatieke (hobby)kweker? Of ontwerp je tuinen als hobby of voor je werk? Toon jouw talent tijdens Gardenista en inspireer duizenden bezoekers met jouw ontwerp of creatie!

De meeste competities worden beoordeeld door een vakkundige jury en er is een publieksprijs. Iedere bezoeker kan een stem uitbrengen op zijn of haar favoriete postzegeltuin, bloemarrangement en plant.

Wil je meer weten over de competities of je aanmelden? Kijk dan op Gardenista.nl of neem contact op via jongeneel@gardenista.nl.

NB: Graag de volgende link toevoegen: https://gardenista.nl/deelnemen/competities/?utm_source=online&utm_medium=GBafdelingen&utm_campaign=competitie

Nieuwsbrief op je eigen e-mail adres ontvangen?

Heb je deze nieuwsbrief doorgestuurd gekregen van een collega-bestuurslid? Meld je dan zelf aan voor de nieuwsbrief. Dan ontvang je vanaf nu automatisch de nieuwsbrief op je eigen e-mail adres.

Met vriendelijke groeten namens het intranet-team
Caroline