Gouda

NieuwsFLITS 3 - 29 maart 2022

Voor het lentegevoel een collage van de bollenmanden die in het najaar van 2021 door leden zijn gemaakt.

Programma april 2022

Woensdag 6 april 2022 - Jaarvergadering en lezing
Op woensdag 6 april vindt de jaarvergadering plaats. Deze vergadering is alleen voor leden en start om 19.30 uur in De Hoog, Gouda. Na een korte pauze begint rond  20.00 uur de lezing “Klimaatveranderingen in de tuin” door Neeldert van Laar.
De uitnodiging en stukken voor de vergadering vind je hier.
Kandidaten voor het bestuur kunnen zich nog melden bij het secretariaat info@gouda.groei.nl

Zaterdag 9 april  2022  - Excursie naar Het Huis te Manpad in Heemstede Historische tuin en veiling in Aalsmeer
Deze excursie is VOL en hiervoor hebben we een wachtlijst.

De lezing over onkruid door Suze Peters was leerzaam en met een gezellige proeverij na afloop.

Het maken van een voorjaarsstuk onder leiding van Hanneke Popering in de Kade was eveneens een succes. De terugblik(ken) vind je hier

Open Tuinen

Op zaterdag 2 april is de start van de Open Tuinen Carrousel. Deze dag is alleen voor degenen die deelnemen aan de Tuinen Carrousel. Twee leden van onze afdeling nemen deel aan de Carrousel. Ga een kijkje nemen bij hun tuin – Nolda Bode in Papekop en Hans van Keulen in Lekkerkerk.
Inmiddels is de website van de Open tuinen Carrousel gevuld met te bezoeken tuinen in de omgeving. De tuinen hebben een eigen openingstijd en tot september zijn er tuinen te bezoeken. Er is onder het kopje “Carrousel” een duidelijk overzicht van alle maanden met de tuinen, tevens is er een kaart met plaatsaanduiding.
Neem een kijkje op de website – het is de moeite waard!

Nog meer uitjes om zelf te bezoeken

Op 14 april start de Floriade in Almere.
Wereldtuinbouw tentoonstelling Floriade
Vanaf 14 april t/m 9 oktober 2022 is Almere een half jaar lang het podium voor de wereldtuinbouwtentoonstelling Floriade Expo 2022 met als thema ‘Growing Green Cities’. In het 60 hectare grote Floriade-park ontdek je groene oplossingen van innovators uit binnen- en buitenland die onze steden leuker, mooier en duurzamer maken op het gebied van groen, voeding, gezondheid en energie. Floriade vindt slechts één keer in de 10 jaar plaats, dus mis het niet! Alle informatie vind je hier.

Van 24 maart tot 15 mei is de Keukenhof open.
Alle informatie staat op de website van de Keukenhof

Open Tuinen

Op 11 en 12 juni zijn de verborgen tuinen in Rotterdam te bezoeken. De toegang voor het hele weekend bedraagt € 7.

Kijk ook eens bij de website van het hoofdkantoor voor informatie over te bezoeken tuinen van andere afdelingen.

Groei & Bloei bestaat 150 jaar

Het verhaal over het ontstaan en de geschiedenis van Groei & Bloei vind je hier!

Meer ontdekken

Nederland

• Bezoekmijntuin.nl, de grootste open tuinen site van Nederland
  • Op de website van Groei & Bloei Gouda kun je in de Agenda klikken op 'Verfijn resultaten'. Daar vind je alle Open Tuinen / tuinactiviteiten 2022 per provincie van  alle Groei & Bloei afdelingen in Nederland.

Over de grens:

Groningen, Drente en Noord -West Nedersaksen