Noord-Veluwe

Als deze Nieuwsbrief voor u niet gemakkelijk leesbaar is, bekijk hem dan online via de link rechtsboven in deze Nieuwsbrief.

Kerst- en Nieuwjaarswens van onze voorzitter

Nu het eind van 2022 in zicht komt is iedereen druk met Kerst.
Ook de zaken in de wereld hebben onze aandacht en iedereen is benieuwd of het volgend jaar beter zal gaan.
De oorlog in Oekraïne en alles wat daarmee samenhangt is uiterst onzeker.
Ook de toekomst van de boeren is afhankelijk van allerlei zaken.
Het milieu is een groot vraagstuk.
We hopen dat onze regering goede beslissingen neemt om de zaken op te lossen.

We kunnen terugkijken op een goed jaar voor Groei & Bloei Noord Veluwe ondanks de corona.
We hebben hoop voor de toekomst.
Voor het komende jaar hebben we weer plannen en gaan ervoor.
In januari 2023 is er weer een ledenvergadering met daarna een boeiend onderwerp.
Let op de nieuwsbrieven voor data en tijden.

Namens Groei & Bloei Noord Veluwe wens ik voor iedereen een fijne tijd met kerst en oudjaar.
Tevens wens ik voor iedereen een goed begin voor 2023 en dat het een jaar mag worden dat er vrede mag komen voor alle mensen en dat er eind mag komen aan de crisissen in ons land.
Heel belangrijk is ook dat de mensen beter naar elkaar luisteren en verdraagzamer zullen zijn.

Tot slot wil ik een oproep doen aan eenieder die zich in wil zetten voor Groei & Bloei Noord Veluwe zich altijd bij een bestuurslid kan aanmelden.
We zijn op zoek naar een bestuurslid voor bloemschikken.
Ook is er een vacature voor voorzitter in 2024.
Tevens zijn er vrijwilligers nodig voor de andere activiteiten in onze afdeling.

Met vriendelijke groet,
Henk Beute

19 januari 2023: Jaarvergadering met aansluitend lezing en informatiemarkt

Hierbij nodigen we alle leden van Groei&Bloei afd. Noord-Veluwe uit voor de
Algemene ledenvergadering van Groei&Bloei afd. Noord-Veluwe
op 19 januari 2023 om 19.00 uur.
Locatie: Ontmoetingskerk, Kanaalstraat 21 in Heerde.

Agenda:
1 Opening door de voorzitter Henk Beute.
2 Verslag Algemene Leden vergadering 07-04-2022
3 Mededelingen / ingekomen stukken
4 Jaarverslag 2022
- Secretarieel
- Financieel / Begroting 2023
- Verslag van de Kascommissie
- Installeren nieuw lid van de Kascommissie
5 Bestuurssamenstelling
6 Lopende zaken
- Jubileum Landelijke Groei&Bloei
7 Rondvraag
8 Sluiting

Meer informatie over activiteiten van de commissies Reizen, Open Tuinen en Bloemdschikken geven we in de pauze en na afloop van de lezing volgend op deze vergadering.
Commissieleden zullen dan aan eigen tafeltjes hun activiteiten toelichten.
We hopen op een goed bezochte ledenvergadering, lezing en Informatiemarkt.
Het Bestuur.

De overige informatie behorend bij deze Ledenvergadering zoals de Jaarstukken volgen later op onze website. Maar zet deze datum alvast in je agenda. Want ook na de vergadering, die ongeveer een uur zal duren, is het de moeite waard om aanwezig te zijn. Dan volgt er namelijk een interessante lezing door dhr. de Graaf over landgoed IJsselvliedt en Molencaten.

De snoeicursus is een enorm succes

De cursus fruitbomen snoeien op 7 januari is meer dan vol. Er is zelfs een tweede groep samengesteld op 21 januari.

Wij zijn blij met zoveel belangstelling en zullen volgend jaar nog een cursus organiseren voor al diegenen die nu niet mee kunnen doen.

Vooraankondiging bloemschikcursussen voorjaar 2023

Hou je van bloemen en kleuren wil je jezelf uitdagen en ontwikkelen in nieuwe vormen en materiaal, geef je dan op voor onze cursus.
Je leert stap voor stap een mooi bloemwerk maken en wordt begeleid door ervaren docenten.

Voor de deelnemers van de bloemschikcursus in Epe is er weer een cursus op de volgende data:
6 februari, 6 maart, 3 april en 1 mei.
Locatie: de Goudvink, Lange Veenteweg 4 in Epe.
In deze groep zijn ook nieuwe deelnemers van harte welkom.
Docent: Ilse Kerkmeijer.

In Oosterwolde gaat de cursus Natuurlijk Bloemschikken verder op
8 februari, 8 maart, 5 april en 3 mei.
Locatie: Atelier Fleur Winterdijk 20 In Oosterwolde 8097 SK
En ook hier kunnen nieuwe cursisten aansluiten.
Begeleiding door Marianne ten Have en Jennie Schuiling.

Begin januari volgt verdere informatie over de cursussen. Zoals ook de kosten en meer praktische informatie.
Maar opgeven kan nu al via dit formulier op onze website.

Namens de bloemschikcommissie.
Diny ten Doeschate en Hanneke Ravenek.

De lezingen in 2023

Er wordt hard gewerkt aan een mooi programma voor onze Inspiratie avonden.
Voor de komende maanden is het programma al bekend.
Dus zet deze data maar alvast in de agenda want ze zijn zeker weer de moeite waard.

19 januari, na afloop van de Ledenvergadering: lezing over IJsselvliedt te Wezep en Molecaten te Hattem door Dick de Graaf, natuurgids.
2 februari: Tuinieren gaat niet altijd over rozen door Frans Nienhuis, hobbykweker.
2 maart: Baudewijn Odé van Floron : Tuinieren zonder plaaggeesten.

En dan nog dit...

Om al deze activiteiten mogelijk te maken, kunnen we wel wat hulp gebruiken.
Zo zijn we op zoek naar mensen die wat tijd vrij willen maken om een enkele keer mee te helpen. Bij voorbeeld voor het bemensen van onze informatiestand bij activiteiten.
Maar we zoeken ook nieuwe bestuursleden. Voor het Bloemschikken hopen we dat zich iemand aanmeldt die samen met de bloemschikcommissie die activiteiten wil regelen. En om de lijntjes kort te houden, neemt deze coördinator dan ook zitting in het bestuur.
En het duurt nog even, maar per 2024 is Henk Beute aftredend als voorzitter. Dus zijn we op zoek naar een vervanger. Wie neemt er contact op met onze bestuursleden voor meer informatie? Je kunt je nu al aanmelden zodat je een poos kunt meedraaien om ingewerkt te raken. Een telefoontje of mailtje helpen je op weg. De telefoonnummers en het e-mailadres zijn te vinden op onze website onder het kopje Over ons en dan bij Bestuur.