Walcheren
G&B Nieuwsflits 28 januari 2023

Een nieuwsflits met oproepen.

Snertwandeling 3 of 4 maart 2023

U kunt zich nog opgeven voor de snertwandelingUiterlijke aanmelddatum is 15 februari.

Op vrijdag de 3e is er nog volop ruimte. Zaterdag de 4e kunnen er nog een paar mensen bij! Beide dagen van 9.30 uur tot 13.00 uur.

Kom mee wandelen en leer van alles over de Zeepeduinen bij Haamstede!
Namens de reiscommissie, Sietske van Liere

Klik hier voor meer informatie

Lezing 14 februari 2023 over reis naar Schotland

Dinsdagavond 14 februari om 19.30 uur in De Zandput 5, Zandput 5, 4353 BA Serooskerke.
Gratis toegang voor leden; niet-leden betalen € 5,- Vooraf aanmelden is niet nodig.

14 februari komt Bert Vermeiden, mede eigenaar van Garden Tours, vertellen over de reis naar Schotland.
Bert is een vakkundig en gedreven man en heeft al ontzettend veel reizen gemaakt en georganiseerd. Hij gaat altijd overal zelf heen om te beoordelen of de tuinen geschikt zijn voor zijn tuinliefhebbers publiek.
Ook de contacten met de tuineigenaren onderhoudt hij goed en hij weet precies waar je goed terecht kunt voor tea met scones of biscuits.
Hij ontwerpt zelf ook tuinen en weet ontzettend veel te vertellen over de geschiedenis van tuinen.
Kortom een leuke en leerzame avond over tuinen.
Deze avond zal hij vooral over de tuinen in Schotland gaan vertellen waar we in juni naar toegaan: o.a. Floors Castle, kasteel met tuin en ommuurde tuin, Carolside, een van de mooiste tuinen van Schotland en privetuin Shepherd House.  Ook de botanische tuin in Edinburg en Jupiter Artland (landschaps- en beeldenpark) komen aan bod. Het Seabird Centre kunnen we helaas niet bezoeken ivm vogelgriep. Daar komt een andere tuin voor in de plaats.
De avond is niet alleen leuk voor de mensen die zich al opgegeven hebben, maar eigenlijk voor iedereen die van tuinen houdt.
En wie weet wordt je zo enthousiast dat je zin hebt om mee te gaan! Want we kunnen best nog een paar deelnemers gebruiken voordat we echt op tuinreis naar Schotland kunnen gaan.
We zien u graag op 14 februari!

De reiscommissie, Liesbeth en Sietske; Lezingen Martine van der Meule
Klik hier voor meer informatie in het artikel op de website: informatie Garden Tours en aanmeldformulier.

Oproep cursussen

Op 25 februari is de SNOEICURSUS op landgoed 't Vierendeel. Er zijn nog enkele plaasten vrij. Geef u op voor 10 februari; klik hier voor meer informatie en om u op te geven.

Op 11 maart is de cursus ZAAIEN met een terugkomdag op 13 mei. Aanmelden voor 1 maart. Klik hier voor meer informatie en om u op te geven.

Oproepen functies en vrijwilligers

Klik hier voor informatie over de vacante functies van

• SECRETARIS
  • commissieleden PR en LEDENWERVING
  • vrijwilligers FLORALIA

Oproep deelname Open Tuinen 2023

U kunt zich weer aanmelden voor deelname aan de Open Tuinen dagen van uw afdeling Groei en Bloei Walcheren.  Zoals gebruikelijk, wordt deze weer  gehouden in het 3e weekend van juni. Dit is tevens het laatste weekend  van de Nationale Tuinweek 2023. Het gaat om vrijdag 16, zaterdag 17 en/of zondag 18 juni. Openstelling van uw tuin van 10.00-17.00 uur (geen avond openstelling). Het kan zijn dat u maar 1 dag open wilt zijn. In dat geval graag op zaterdag. Omdat Groei & Bloei afd. Walcheren dit jaar 75 jaar bestaat, willen wij aan het Open Tuinen weekend een feestelijk tintje geven. Wij denken hierbij aan het exposeren van kunst (liefst tuin-gerelateerd), keramiek of andere kunstuitingen. Ook het ten gehore (laten) brengen van muziek, zang o.i.d. zou erg leuk zijn. Misschien dat in de grotere tuinen een koor kan optreden. Maar misschien leven er nog veel meer ideeën bij de tuineigenaren. Graag zouden wij de mogelijkheden van jullie horen. Het thema voor 2023 is: Groei & Bloei Walcheren, al 75 jaar jong!
Als u wilt meedoen mail dan uw naam, adres en telefoonnummer vóór 1 maart a.s. naar Lieneke Hubrechsen: rodenburg51@gmail.com, met een korte omschrijving van uw tuin en de eventuele extra activiteiten. Klik hier voor meer informatie.
Lieneke Hubrechsen, Coördinator Plantenruilbeurs en Open Tuinen