verenigingsnieuws

Landelijk bestuur weer op sterkte

Goed nieuws!

Het landelijk bestuur heeft een nieuwe penningmeester en per 1 april a.s. ook een nieuwe voorzitter. De Ledenraad heeft beide leden onlangs benoemd.

Leen Verbeek

Leen Verbeek wordt per 1 april a.s. onze nieuwe voorzitter! Momenteel is hij Commissaris van de Koning voor de provincie Flevoland, een functie waar hij 1 november a.s. na 15 jaar mee stopt.

In een volgend Verenigingsnieuws zal Leen zich wat uitgebreider aan iedereen voorstellen. Ben je nu al nieuwsgierig, kijk dan op https://www.flevoland.nl/wie-zijn-we/gedeputeerde-staten/leen-verbeek

Adri Out

Adri Out is inmiddels benoemd als penningmeester. Hij schreef:
Ik ben 69 jaar jong, getrouwd met Tineke en woon in Wognum (NH). Samen hebben wij 3 kinderen en een kleinzoon. In mijn werkzame leven heb ik diverse financiƫle functies vervuld. Samen bezoeken wij veel tuinen, tuinfotografie is een hobby van mij geworden. Ik hoop met mijn kennis en ervaring een positieve bijdrage te leveren aan Groei & Bloei.

Ook met Adri zullen we in een volgend Verenigingsnieuws wat uitgebreider kennis maken.

De nieuwe webmail

Het had wat meer voeten in de aarde dan was ingeschat... en we zijn er nog niet helemaal.

Alle mailboxen van alle afdelingen draaien en langzaam maar zeker worden de oude mails die mee moesten verhuizen ook in het nieuwe systeem binnengehaald. Let wel, dit bleek zo veel te zijn dat er nog wel een poosje overheen kan gaan voordat iedereen weer compleet is.

Het maken van extra mailboxen (voorzitter@afdelingsnaam.groei.nl e.d.) kan nu op kantoor worden gedaan, en er is geen limiet meer aan het aantal mailboxen. Wel het verzoek om het een beetje overzichtelijk te houden ;-)

Omdat het een gloednieuwe mailomgeving is, komt er nog vrij veel spam binnen. Om dit te verminderen moet de spamfilter worden 'geholpen'. Het beste kan je ongewenste mailtjes dus echt als spam markeren voordat je ze weggooit. Daar leert het systeem van. Ze komen dan in de spambox en van daar kan je ze echt weggooien.

En: let op, er gaan weer spoofing en phishing en andere boeven-mailtjes rond. Dus wees voorzichtig waar je op klikt en als je het niet vertrouwt: weggooien!

Nieuwsbrief op je eigen e-mail adres ontvangen?

Heb je deze nieuwsbrief doorgestuurd gekregen van een collega-bestuurslid? Meld je dan zelf aan voor de nieuwsbrief. Dan ontvang je vanaf nu automatisch de nieuwsbrief op je eigen e-mail adres.

Met vriendelijke groeten namens het intranet-team,
Caroline