Heerenveen en Omstreken

Nieuwsbrief mei 2023

Inleiding:

De ene dag zie je de bomen nog in de knop, de volgende dag is daar ineens het jonge groen volop tevoorschijn gekomen! Helaas steekt ook het onkruid overal haar kopje op en hebben de slakken jammer genoeg het jonge groen ontdekt. Het groei- en bloeiseizoen is nu echt begonnen!

In deze nieuwsbrief

20 mei:                 Groenmarkt
27/28 mei:            Opentuinenweekend/Fryslân iepenet syn tunen

Herhaalde oproep Drijvende tuintjes

Groenmarkt

Niet vergeten ………..

Opentuinenweekend / Fryslân iepenet syn tunen

Afbeelding met logo Automatisch gegenereerde beschrijving

Dit jaar gaan de tuinhekken van 44 prachtige tuinen van Groei & Bloei-leden in Friesland open voor het publiek. Niet één weekend, maar liefst vijf weekenden zijn er tuinen te bezichtigen en wel op:

27-28 mei, 18-19 juni, 1-2 juli, 22-23 juli en 26-27 augustus 2023.

Begin mei worden brochures en flyers verspreid. De brochure is dan ook op onze website lezen of te downloaden.

Hieronder staan de open tuinen in het eerste weekend:

Drijvende tuintjes. Herhaalde oproep!

Een zomerlang drijvende tuintjes in de Lindegracht. Doe je dit jaar mee?

Voor de negende keer nemen we het initiatief om in samenwerking met de gemeente Heerenveen de Lindegracht op te fleuren met drijvende tuintjes. De tuintjes worden gemaakt door leden van onze afdeling en door studenten van Aeres VMBO Heerenveen.

Vind je het leuk om van een bak van 1 m2 een kleurrijk tuintje te maken? Geef je dan op bij Jan Aandewiel (aandewiel.jan(at)gmail.com).

De bak wordt begin mei bij je thuisgebracht en dan kan je meteen met inrichten beginnen. Op 14 juni wordt de bak bij je opgehaald om meteen daarna in de Lindegracht te worden geplaatst.

Afbeelding met plant Automatisch gegenereerde beschrijving

In de volgende nieuwsbrief

10-19 juni:           Nationale tuinweek