Gooi-Noord

Nieuwsbrief 2023 - 9 d.d. 15 september 2023

Het is inmiddels half november. De tuin gaat weer in rust. Er komt nog één lezing op 23 november in de Brassershoeve in Huizen, zie hieronder.  In december is er nog een bloemschikcursus.

Er wordt alweer hard gewerkt om een mooi programma voor het komend jaar te maken. Daarover meer gegevens in de Nieuwsbrief van eind december/begin januari.

donderdagavond, 23 november2023: LEZING door Wim Loos: 'De flora van Noord-West Spanje" langs het pad naar Santiago de Compostella.

Deze lezing gaat over de flora van Noord-West Spanje.  In het voorjaar groeien daar veel prachtige planten en bloemen, zoals ik u zal laten zien.

• Locatie:       De Brassershoeve, Waterstraat 2, 1271 RP  Huizen.
  • Aanvang:     20.00 uur, zaal open vanaf 19.30 uur.
  • Kosten:        Leden gratis, niet-Leden  € 4,00 (alleen contant)

* Mijn naam is Wim Loos, van beroep was ik zoölogisch analist bij de faculteit Biologie van Universiteit Utrecht.

Al vanaf mijn jeugd ben ik geïnteresseerd in de natuur. Sinds 1970 ben ik natuurgids van het IVN en en na mijn pensionering ben ik rondleidingen gaan geven in de Botanische Tuinen in de Uithof in Utrecht. Voor Groei & Bloei ben ik een aantal jaren bestuurslid geweest van de afdeling Utrecht. Andere hobby's zijn fotografie en muziek (ik speel Renaissance luit).

Ik heb drie keer een pelgrimstocht gelopen naar Santiago de Compostella. De eerste twee keer vanuit Saint Jean Pied de Port heb ik alleen gelopen en de laatste keer vanuit Porto samen met mijn vrouw Hetty. Onderweg heb ik veel foto's van planten gemaakt en die wil ik u graag op 23 november laten zien.

Ik wens u vast prettige feestdagen.

Julia van Otterloo, webmaster