Ermelo-Putten
Nieuwsbrief november 2023

Welkom!

Het laatste nieuws van de afdeling Ermelo-Putten van Groei & Bloei.
In deze Nieuwsbrief leest u over de komende verenigingsmiddag en een winterfair bij één van onze sponsors. U ziet mooie herfstcreaties van onze bloemschikkers en ook is Henk van Emaus weer present op Veluwe FM. Mis dit alles niet!
Wilt u nog meer over ons weten? Bezoek onze website op www.ermelo-putten.groei.nl

Zwerven over de Veluwe

Presentatie natuurfotograaf Rien Mouw
Verenigingsmiddag donderdag 16 november 2023
Locatie: Zalencentum Immanuelkerk
Aanvang 14.00 uur

Door middel van een professioneel digitaal klankbeeld maakt u samen met Rien Mouw een onvergetelijke tocht over de Veluwe. Tijdens de presentatie heeft u geen last van storende donkerpauzes maar vloeien de beelden langzaam in elkaar over, waardoor u vaak twee beelden tegelijk ziet die prachtig in elkaar overlopen.

De live vertelling van Rien Mouw is boeiend van begin tot eind. Hij heeft een echte "vertelstem". U kunt zijn prachtige en vaak spannende verhaal dan ook moeiteloos volgen.

Het dia klankbeeld is zeer afwisselend. Alle jaargetijden komen voorbij. Winter, met o.a. dieren in een besneeuwd bos en kruiend ijs langs de Randmeren.
Lente, met prachtige landschappen, bloemen en jong wild.
Herfst, met een spannend verhaal over de edelhertenbronst, compleet met beelden en geluiden van burlende en vechtende herten.

Een absoluut hoogtepunt van de presentatie is een bezoek aan een aantal, nog op een bijzondere manier levende, oude Veluwenaren. Rien Mouw maakt u deelgenoot van hun leven. Hij komt veel bij hen over de vloer en heeft grote bewondering voor hun levenswijze. Hij maakt er vaak heel bijzondere dingen mee.

Van de excursiecommissie

Beste tuinliefhebbers,

Na een lange periode van het samen organiseren van meerdaagse reizen voor onze leden, hebben wij besloten om vanaf volgend jaar te stoppen met deze activiteit.
Met de dagtochten in de nieuwe opzet met eigen vervoer gaan we gewoon door.

In 1987 gingen we al met onze afdeling mee naar Engeland en in 1990 werd Hennie gevraagd om als reisleider/gids met onze afdeling mee te gaan naar Cornwall. Enkele jaren later trok Henk met Pia Gerling op om samen de meerdaagse reizen te organiseren. Vanaf 2000 hebben Hennie en Henk het opgepakt tot eind dit jaar.

Op de verenigingsavond van 19 maart 2024, willen we na de Algemene ledenvergadering met een presentatie een terugblik geven op de meerdaagse reizen die onze vereniging door de jaren gemaakt heeft.
Op onze website vind je nog meer foto’s. Klik hiervoor op Meerdaagse reizen

Mocht je belangstelling hebben om ons werk over te willen nemen, kun je informatie bij ons inwinnen. En mocht het wat voor je zijn kun je je aanmelden bij de voorzitter/tijdelijk secretaris Jos Beek.

Hennie en Henk van Emaus

Tips van Henk op VeluweFM

Henk van Emaus deelt regelmatig zijn tuinkennis met de luisteraars van radio VeluweFm. Hij is dan te gast op de zaterdagmorgen in het programma de Stamtafel. De eerstvolgende uitzending waarin Henk zijn tips doorgeeft, is op zaterdagmorgen 11 november om half 11. Voor meer informatie voor o.a. frequenties VeluweFM