Veluwezoom

Lezing over Engelse Tuinen op 17 oktober

door Piet Boersma

Lezing op donderdag 17 oktober door Piet Boersma over Engelse tuinen in De Kerkhorst, Dorpsweg 65a in Spankeren. Aanvang 19.30 uur.
De lezing is gratis bij te wonen voor leden, niet leden betalen € 4,00.

We beginnen onze reis in Schotland op het eiland Skye. De natuur is hier overweldigend. Vervolgens bezoeken we een aantal tuinen in dit gebied. Daarna zakken we langs de kust af tot Yorkshire, in dit gebied kijken we o.a. bij Harlow Carr, een tuin van de Royal Horticultural Society. Vervolgens via tuinen in Shropshire gaan we naar East Anglia. We bezoeken tuinen rondom Cambridge (East Ruston Vicarage Garden & Wyken Hall), Hyde Hall en Beth Chatto Gardens zijn de belangrijkste tuinen in dit gebied. We sluiten de serie af met een echte ‘Plant mans garden’ in Cornwall: Trebah.

Het betreft een drie-dimensionale diaserie. Dit betekent dat u de dia's echt beleeft. U ervaart dit alsof u zelf door de tuinen loopt.De dia's worden met 2 camera's tegelijk gemaakt, dit is te vergelijken met onze ogen: alleen door met twee ogen te kijken ervaren wij diepte in onze waarneming. Omdat beide dia's op één scherm geprojecteerd worden hebben de toeschouwers een polariserende bril nodig, dit om het linker- en het rechterbeeld uit elkaar te houden. Het geheel wordt in kleur vertoond.