Echt

Workshop bloemschikken: ‘Waarom bloemen op Valentijn’

De oorsprong daarvan gaat terug naar de Victoriaanse tijd waarbij minnaars de taal van bloemen moesten gebruiken om hun gevoelens voor hun geliefde te tonen. Elke bloem had toen al een unieke betekenis en dat kwam goed uit, want het openlijk tonen van affectie was in die tijd nog taboe. Gelukkig is dat nu allemaal niet meer nodig...

Misschien is Valentijn voor sommigen een saaie feestdag, maar voor velen is het waarschijnlijk, op kerstmis na, dé leukste dag van het jaar. Het is een tijd waarin we de mensen van wie we het meest houden in de bloemetjes zetten! Want bloemen geven energie en een goed humeur!

In deze workshop krijgt je de kans om een schitterend valentijn stuk te creëren. Het wordt  een bloemenhart of een bloemenkrans  van verse bloemen met o.a. (tros)roosjes, hypericum, eryngium, gipskruid en groen. Het hart of krans is op steekschuim gestoken. Je kunt zelf een bord meenemen als je dat wil.

Datum:    dinsdag 6 februari 2024 van 20.00 – 22.00 uur
Locatie:   Pius Jeugdhuis, Mussenstraat 6 te Echt
Kosten:   leden € 27,50 / niet leden € 32,50 ( incl.  materialen  + groen )
Opgave:  voor  1 februari 2024