Echt
Nieuwsflits

Beste Tuinvrienden,

Een les van de natuur.

In de winter groeien de meeste planten alleen nog maar onder-gronds.  Zodra de bodem opwarmt begint alles te ontluiken, maar voor die tijd is er veel energie besteed aan de wortels. Onzichtbaar voor ons, maar wel essentieel.

Een prachtige metafoor voor “ het echte leven”.

In een maatschappij die draait om zichtbaar resultaat kunnen we leren van de natuur, waarin het vooral gaat om de ondergrondse groei.
Als die niet goed zit en als de bodem niet gezond is, kan er ook geen bovengrondse groei ontstaan.
Daarom is de winter zo’n mooi seizoen: dit is de tijd waarin we ons voorbereiden op een nieuw jaar. De planten doen dat ook.

Het bestuur van Groei en Bloei afdeling Echt e.o. heeft zich ook voorbereid op het nieuwe verenigingsjaar ! Een jaar met een feestelijk tintje: Het 60-jarig bestaan van onze afdeling!

Wij nodigen jullie van harte uit voor de jaarvergadering op 30 januari waarin we het zichtbaar resultaat van onze voorbereiding  zullen presenteren en om het glas te heffen op de opening van het feestelijke verenigingsjaar 2024.

Yvonne Indemans - voorzitter

De 60ste jaarvergadering

Terwijl de oliebollen mix met de welbekende theedoek erover staat te rijzen overdenk ik het jaar. Wat is het fijn om weer op een bewogen jaar terug te kunnen kijken. Een jaar waar we weer mooie activiteiten hebben kunnen organiseren en waar velen van u enthousiast aan meegedaan hebben.

En tevens vooruitkijkend naar het nieuwe jaar waarin we ons 60 jarig jubileum gaan vieren is het ons gelukt om voor u weer een afwisselend programma  samen te stellen. Dit gaan we het gehele jaar vieren met enkele bijzondere activiteiten. Tijdens de vergadering hoort u daarover meer.

En zoals u gewend bent: dit alles onder genot van een hapje en een drankje en niet te vergeten de loterij met weer  prachtige prijzen.

U bent dus van harte welkom!

Datum:    dinsdag 30 januari 2024 van 20.00 tot 22.30 uur
Locatie:    Pius jeugdhuis Mussenstr. 6 te Echt
Opgave:   niet nodig

4 dagen tuinen van Noord-Holland

Tuinreis 2024, een bijzondere tuinreis in eigen land met de mooiste tuinen van Noord Holland. Deze variëren van groot naar klein en van formeel naar informeel. Tijdens deze reis bezoeken we een serie tuinen op een volkomen nieuwe manier, namelijk per vlet.

Nieuwsgierig geworden?

Neem dan eens een kijkje op onze website voor meer informatie.

Mededelingen van het secretariaat

•  Programma 2024

Bij het opstellen van het jaarprogramma heeft het bestuur weer zoveel mogelijk rekening gehouden met de wensen van de leden.
Aangezien het programma vroegtijdig moet worden samengesteld, kunnen er in de loop van het jaar veranderingen zijn. De laatste informatie en een nadere toelichting vindt u op onze website. www.echt.groei.nl

Vergeet niet uw e-mailadres door te geven, zodat we u via de nieuwsbrief op de hoogte kunnen houden (info@echt.groei.nl)

• Oproep open tuinen:

Aan activiteiten ontbreekt het programma niet maar wel aan leden die de tuin willen openstellen voor onze afdeling. Het hoeft geen grote tuin te zijn, elk formaat is goed. Ben je zo ver dat je het leuk vindt om je tuin te laten zien aan mede tuinliefhebbers, laat het ons weten Mevr. A. Knoben tel. 0475-462411

• Voor degenen die het nog niet weten:

Leden en daarmee tevens alle inwonende gezinsleden, maar ook niet-leden kunnen gebruik maken van alle activiteiten die de vereniging organiseert.

• Activiteiten

Het bestuur streeft er naar om de verenigingsactiviteiten boeiend en interessant te  laten zijn. Naast de cursussen is er een 30-tal activiteiten voor onze leden georganiseerd. Dit is bereikt dankzij het enthousiasme en de inzet van werkgroepleden, docenten, sprekers en alle vrijwilligers die hier een belangrijke en onmisbare rol vervullen.

• Betalingen:

Graag het bedrag overmaken naar bankrekeningnummer NL10 ABNA 0479 3539 13 van de KMTP afd. Echt. Onder vermelding van je naam en de activiteit.

Met vriendelijke groet namens het bestuur,
Leon Coenen – secretaris