Aalsmeer

JAARVERGADERING 2024

Dit jaar bij het bedrijf Bosman van Zaal.

Omdat we dit bedrijf hebben gekozen voor de D.Jongkind mzn Prijs 2024 zijn we welkom in een van de grootste programma’s en modernste bedrijven in Aalsmeer. Zij bouwen niet alleen kassen maar doen steeds meer aan software die het produceren van bloemen en planten en groente gewassen waar de mens steeds minder bij nodig is.

De koffie staat vanaf 9.30  klaar en na de korte vergadering en de uitreiking van de D.Jongkind Mzn prijs krijgen we een presentatie over het bedrijf en de toepassingen. Hierbij nodigen we ALLE leden uit om op zaterdagmorgen 10.00 uur naar de Brazilielaan 4 (achter de Bloemhof ) te komen.

Beste reislustige tuinliefhebbers .

Groei en Bloei  Aalsmeer organiseert al sinds  2002  in samenwerking met Garden Tours  prachtige inspirerende  reizen.

De tuinreizen die georganiseerd zijn, zijn zeer geliefd bij velen en altijd vol geboekt. Waarom zijn de Aalsmeerse tuinreizen zo geliefd? Omdat er altijd is gezocht naar bijzondere tuinen die niet door de budget tuinenreizen worden bezocht. Heel vaak zijn dat bijzondere particuliere tuinen. Echte juweeltjes hebben we bezocht.

Wandelend door de weide en tussen de heuvels door via paden gingen we soms van de ene naar de andere verscholen tuin toe. Op prachtige plekken van Ierland, Schotland tot ver in Duitsland en Frankrijk. We overvielen de` nog slapende eigenaren met ons bezoek maar bezochte ook  een top natuurtuin. Aangekomen bleek dat de tuin genomineerd was voor de belangrijkste Award die er te vergeven is in Engeland.  Alles was in balans, totdat wij kwamen en door het onkruid wieden van een van onze deelnemers de balans totaal ontwricht dreigde te raken van zijn hoge natuurlijke status. Gelukkig had de vrouw van de eigenaar, een Hollandse dame, een goede kalmerende werking op de verbolgen eigenaar. Het liep met een sisser af en de Toptuin Award werd daags daarna door een zware natuurtuinen commissie verleend.

We proberen bijzondere hotels te boeken en altijd bezoeken wij een dagdeel een aantrekkelijke stad of plaats. Niet alleen maar tuinen, soms ook het  bijzondere huis van de tuineigenaar. Kortom prachtige reizen hebben we gemaakt door veel landen met een enthousiaste groep mensen.

Maar de tijd  vergrijpt zich ook aan onze tuinliefhebbersgroep en eist zijn tol. Leden zijn overleden, worden te oud of krijgen lichamelijke mankementen en moeten om allerlei reden helaas af haken. Maar toch hebben we de moed gehad om een nieuwe reis te plannen, met mooie en bijzondere tuinen in de omgeving van Cambridge. Met een spannend Hotel in Ipswich. Ja zult u zeggen de reis is duurder dan bij Garden tours of Kupers reizen.    Maar dat is bezijden de waarheid. Bij ons is het bedrag inclusief bijna alles. Toegang tot de tuin  en een aantal lunches ect. In tegenstelling bij Garden tours en Kupers reizen waar de hoge entree prijzen nog bijkomen. Het lijkt alleen maar duurder, maar is het niet.

Het is een hele gezellige club tuin liefhebbers ,onder begeleiding van de zeer ervaren gids Henk Kanters

Wij willen u oproepen om met ons op reis te gaan naar het altijd prachtige Engeland.

Wilt u mee? bel dan met Henk Kanters 0618456506

Meer informatie over deze reis vindt u op 5 daagse tuinenreis East-Anglia (groei.nl

De tuinen commissie  van Groei en bloei Aalsmeer.

Ga mee met onze mooie tuinreizen

Bloemenmand vullen

Hanging basket maken bij Koster Hoofdweg 152 1433 JX zaterdagmorgen 6 april 10 uur gaan we weer samen een mand vullen met een groot sortiment aan zomerbloeiende plantjes .

De Fa. Koster gaat daarna nog 6 weken voor uw mand zorgen zodat u in mei een bloeiende mand kunt ophalen. De kosten zijn € 37,50. En heeft u vorig jaar ook meegedaan dan weet u dat het de hele zomer een feest van bloemen zal zijn .

Opgeven bij  vlietvan.w@kpnmail.nl

Lente bloemschikken

7 maart is de tweede sessie van het lente bloemschikken.

De eerste sessie van de drie sessies, het lente bloemschikken, begin februari, was gezellig en leerzaam.

Nikki Markslag verzorgt deze avonden. De groep is nog niet vol.

Als je nog mee wilt doen, meld je aan via Claudia  Claudia_Kooijman@msn.com.

De betaling loopt ook via Claudia. Graag zelf op spullenjacht!

Het thema voor de tweede avond is “Voorjaargroeisels”, we gaan een voorjaar tuintje

maken, zie onderstaande voorbeelden.

Als je je opgeeft, volgen verder instructies en informatie.

Data en tijd (2de en 3de avond): 7 maart en 11 april 19:30 tot uiterlijk 22 uur, entree 19:20.

Plaats: Ophelialaan 179A

Info bij: Nikki Markslag info@markslag.com