Soest

Redactie: Steef Buijtenhuis

Workshop Lente 2024

LENTE

De lente, ook wel voorjaar genoemd, begint officieel op 20 maart en eindigt 21 juni 2024. De laatste dag van de lente is ook de langste dag van het jaar.

De knoppen van bomen en struiken gaan uitlopen en je ziet overal bloesem. Je ziet veel knol- en bolgewassen, zoals krokussen, narcissen, tulpen en hyacinten.

Dieren komen uit hun winterslaap of winterrust. Vogels gaan nestelen en broeden. Er worden veel jonge dieren geboren zoals kalfjes, kuikentjes, lammetjes, biggetjes, veulens en kikkervisjes.

DE WORKSHOP

Docente voor deze avond is Ingrid van de Kraats. Ingrid woont in een boerderij in De Glind (Gelderland).

Ingrid geeft sinds 2007 met veel plezier decoratieve workshops in de boerderij of op locatie. In 2019 en 2022  heeft zij ook een workshop voor ons verzorgd.

Op dinsdagavond 26 maart 2024 komt zij weer naar Soest en onder haar leiding gaan wij aan de slag. Wij gaan deze avond een LENTESTOLP maken.

We maken een stolp die staat op/in de oase-krans.
De afmeting van de krans is 25 cm doorsnede.
Wij werken o.a. met buxus, gipskruid, krulhedera en eucalyptus; bolletjes, eitjes en veren.

Met deze stolp brengen wij het voorjaar in huis.

Deze foto is slechts ter indicatie om een indruk te geven van wat wij gaan maken.

Bloemschikervaring is geen vereiste: zowel gevorderden als beginners zijn welkom.

Lijkt het u leuk?

Geeft u zich dan snel op bij mariannegroeienbloei@kpnmail.nl onder vermelding van: naam / adres / telefoonnummer / wel-geen lid Groei & Bloei.

Zelf meenemen: draadtangetje, snoeischaar, scherp mesje, plastic zak voor afval, en kratje voor vervoer.

Code W 1

Docent: Ingrid v.d. Kraats