Deurne/Venray

Lezing woensdag 8 mei 2024 ‘Aanleg en onderhoud vijver’ door Theo van Meegen

Een vijver verrijkt de tuin. Prachtige planten, bloeiwijzen en de vele dieren die de vijver bezoeken maken het aantrekkelijk. Bij de aanleg van een vijver zijn er veel vragen. Hoe groot, diep, veel of weinig zon? Moet het altijd een grote vijver zijn? Wat te doen in lente, zomer, herfst en winter? Welke planten breng ik in en hoe plant je de eerste groep? Kortom allemaal vragen die Theo van Meegen op woensdag 8 mei gaat beantwoorden. Hij richt zich op aanleg en onderhoud in de verschillende seizoenen.

Theo van Meegen is geboren in Eindhoven en zijn hele leven al geïnteresseerd in aquariums terrariums en vijvers. Hij verzorgt sinds 15 jaar diverse lezingen voor tuinverenigingen en afdelingen van de Nederlandse Bond Aqua Terra.

De lezing wordt gehouden in het Gerardushuis Parkstraat 2 (Walsberg) Deurne 20.00 uur. De avond is gratis voor leden van Groei & Bloei Deurne/Venray, niet-leden 4 euro.