s-Hertogenbosch
Nieuwsflits April 2024

Ga je mee op bezoek bij een privétuin in Vught op woensdag 8 mei a.s.?

Bij een privétuin in Vught op bezoek komen en tijdens een rondleiding uitleg krijgen over de historie dat is alleen mogelijk voor leden van Groei & Bloei 's-Hertogenbosch e.o.

De huidige bewoners hebben het voormalige landgoed in 1988 in basis aangelegd. Onder andere zijn een paar vijvers gegraven en is met de daaruit vrijgekomen aarde rond een gedeelte van de tuin een aarden wal aangelegd, met daarop wat je met enige fantasie een ‘woodland’ zou kunnen noemen. In eerste instantie is behalve een aantal bomen en heesters, de beplanting relatief eenvoudig gehouden Vooral na 2000 is er een grotere variëteit aangebracht. De tuin is nog steeds in ontwikkeling, met name in het oorspronkelijke bosgedeelte, waar de dennenbomen aan het afsterven zijn. De tuin kenmerkt zich inmiddels door een grote verscheidenheid aan beplanting (ca.1400 variëteiten) en landschapsinrichting.

Datum: woensdag 8 mei 2024

Aanvang: 14.00 uur

Locatie: het adres wordt enkele dagen voor het tuinbezoek per mail bekend gemaakt

Aanmelden: ALLEEN VOOR LEDEN vóór 1 mei 2024, met vermelding van lidnummer, via activiteiten@hertogenbosch.groei.nl