Aalsmeer

Groei&Bloei ook op de sport en cultuur dag 21 april

Groei&Bloei zal zondag 21 april met twee stands aanwezig zijn op de sport en cultuur dag bij het zwembad De Waterlelie.  U vindt ons Dreef 7
1431 WC Aalsmeer 0297-322022
Van 10 uur tot 16.30 uur zal Nicky Markslag workshops geven over bloemschikken.

Voor meer informatie:Sport en Cultuur Festival - 21 april 2024 - Mijn ESA (sportinaalsmeer.nl)

Hortensia opkweek wedstrijd.

Wij hebben samen met de Historische tuin 100 Hortensiaplanten. Die willen we aan jongeren zondag 21 april tijdens tijdens sport en cultuurdag meegeven in de vorm van een kweekwedstrijd. Alle informatie krijgt u ter plaatse en er zijn leuke prijzen aan verbonden.

Dus als u zelf, kinderen of uw kleinkinderen een nuttige dagbesteding zoeken op zondag 21 april? Kom dan samen naar De Waterlelie.

Tuincirkel gaat weer van start

Tuincirkel leden hebben er weer zin in.

Het weer wordt met de dag mooier ,bomen en struiken groener en bloeien ook al behoorlijk. De tuin begint langzaam weer te kleuren. Misschien nog een beetje kaal maar over een paar weken is hij weer prachtig om te bezoeken.Onze

We gaan weer beginnen.

Onze eerste bijeenkomst is nog niet in een tuin maar in het buurthuis Hornmeer In Aalsmeer. Daar beginnen we met koffie en iets er bij, en elkaar weer ontmoeten na een lange winter.

Wie weet komen er ook wel nieuwe Groei en Bloei leden uit Amsterdam.

Jullie zijn welkom.

Datum zaterdag 20 april om 10 uur in het Buurthuis Hornmeer. Dreef 1 Aalsmeer.

Voor Amsterdammers vanaf busstation Amstelveen bus 171,  357 of 358 uitstappen bij busstation Aalsmeer.

Hartelijke groet ,José en Hilly Muilwijk.

Hortensia Bustour

In 2024 besteedt museum Historische Tuin speciale aandacht aan de hortensia. Deze veelzijdige tuinplant, kamerplant en snijbloem is niet alleen prachtig om te zien, er is ook veel over te vertellen.

Zaterdag 20 april organiseren wij de unieke Hortensia Bustour. Met een historische bus van Maarse & Kroon maak je een rit langs drie hortensiakwekerijen. Stuk voor stuk fascinerende bedrijven, waar je een goede indruk krijgt hoe hortensia’s worden gekweekt. Neem je camera mee, want het levert geheid mooie plaatjes op! Onderweg krijg je van onze gids informatie en anekdotes te horen over de hortensia. Deze trip biedt de liefhebber van dit product een unieke kans om in de ‘keuken van de kweker’ te kijken.

Natuurlijk kun je deze dag ook de Historische Tuin bezoeken.

Datum: Zaterdag 20 april 2024
Starttijd: melden vanaf 09.30 uur bij ingang Historische Tuin Aalsmeer
Vertrek: 10.00 uur vanaf Praamplein met Maarse & Kroon Leyland-Verheul bus, bouwjaar 1960
Eerste kweker: 10.15-11.00 uur Rondleiding bij hortensia kamerplanten kweker
Tweede kweker: 11.15-12.00 uur rondleiding bij Snij-hortensia kweker
Derde kweker: 12.20-13.20 uur rondleiding bij Tuinhortensia kweker
Aankomst Praamplein: ca. 13.45 uur. In de middag tot 16.30 uur gelegenheid voor bezoek Historische Tuin.

Prijs voor dit programma incl. het busvervoer en toegang tot de Historische Tuin is slechts € 17,50 p.p.

BESTEL TICKETS