Soest

Van de commissie excursies en informatieavonden

Het afgelopen jaar hebben wij kunnen genieten van een aantal leuke excursies en deze maand staan nog 2 excursies gepland, te weten: de excursie naar de Pluktuin “In de vrolijke Mortier” in Stoutenburg op 9 augustus a.s. en de vaar-dagtocht naar het Rijk der 1000 eilanden op 20 augustus a.s.

Nadere info in deze bloeiwijzer en op onze website.

In mei gingen wij met een grote groep mensen naar het Polhuis in Ermelo om de bloembollen te bewonderen. In de zomer is deze tuin schitterend vanwege de mooie en grote borders vaste planten en heel veel eenjarigen. Maar in het voorjaar staan er duizenden bloembollen. Gelukkig was het voorjaarsweer goed geweest en waren er al vaste planten die bloeiden.

Helaas ging de dag-excursie naar de tuindagen in Beervelde, op zaterdag 11 mei niet door vanwege te weinig belangstelling. In het najaar bieden wij u toch nog de mogelijkheid om ernaartoe te gaan.

Eind juni ging een grote groep mensen naar Zuid Limburg - vanuit het Parkhotel in Valkenburg - bezochten wij tuinen, een kwekerij, de stad Maastricht... en kregen uitleg over Limburgse wijnen.

Het was een succes! Kijkt u eens op onze website; daar kunt u foto’s bekijken van deze reis. (Worden binnenkort geplaatst!!)

Voor het nieuwe Groei & Bloei seizoen zijn wij alweer op zoek naar leuke excursiemogelijkheden: dagexcursies, halve-dag excursies en een meerdaagse tuinenreis.

Het is ook fijn als er ideeën vanuit de leden komen, dus mocht u een idee hebben, laat het ons weten. U kunt hiervoor de excursiecommissieleden per mail of telefoon benaderen.

U leest meer over de nieuw te plannen excursies in de volgende Bloeiwijzers.

In 2019 hadden wij ook een aantal informatieavonden:

In oktober kwam de heer van den Worm ons heel wat vertellen over het medicinaal gebruik van planten – een heel interessante avond.

In februari kwam Yvonne de Hoog van Kwekerij Zeelenberg uit Dongen ons op humoristische wijze veel over het stekken en verzorgen van diverse fuchsia’s leren. En zij zette ons ook zelf aan het werk.

In april, na de Algemene Ledenvergadering, was de heer Paul Machielsen van Abbings Buitenhof bij ons om iets te vertellen of het veranderende klimaat invloed heeft op onze tuinen.

Wat wij u aan informatieavonden in 2020 kunnen bieden, gaan wij binnenkort bekijken.

Eind februari/begin maart 2020 zal er (waarschijnlijk) een dahliapresentatie zijn, waarbij wij meer zullen horen over de dahlia’s, hun knollen, splitsen en weer bloeiend krijgen.

Nadere info volgt in onze Bloeiwijzer en op onze website.

En ook hier geldt: weet u een leuk en interessant onderwerp waarover u meer wilt weten: geef het aan ons door!!!