Harderwijk

11 mei Plantjesmarkt bij de Ontmoetingstuin de Rietmeen

Het is inmiddels een terugkerend evenement voor plantenliefhebbers: de Plantjesmarkt op de Riemeen in Harderwijk.
Op deze dag worden door leden zelf gezaaide, verspeende, gestekte en opgekweekte plantjes en planten verkocht. Er zullen diverse plantjes  te koop zijn, bijzondere maar ook meer gangbare en ook wat groenten en kruiden, dus er is voor iedereen wel wat te vinden. En dat allemaal voor schappelijke prijzen!
Bovendien loopt er ook een deel van de zaaiers rond voor informatie over het zaaigoed en ook veel anderen met veel groenkennis.

Ook is het altijd weer een gezellige ontmoetingsdag voor de tuinliefhebbers. Meteen ook een mooie gelegenheid om eens goed rond te kijken op deze gezellige buurttuin met vele mogelijkheden.
De verkoop is van 10 uur tot 15 uur.
Let op: we hebben geen pin, dus neem contant geld mee!

Ontmoetingstermijn de Rietmeen
Ouverturebaan 1-3
3844 HW Harderwijk

(Klik op de foto's voor vergroting)

Update op 8 april:

Er wordt al hard gewerkt in de kas bij de Riemeen aan het verspenen van de zaailingen! Nog ruim een maand om groot te groeien...

22 oktober: Plantenruilbeurs

Tijdens de lezing van Cor van Gelderen op 22 oktober is tevens de Plantenruilbeurs.
Heb je planten teveel in je tuin, of worden ze te groot en moeten gedeeld worden? Zet ze in een pot met een kaartje erbij wat het is en wat voor kleur en hoe hoog hij wordt. En neem die mee naar de lezing, daar staan tafels klaar om ze op te vangen zodat ze een nieuw tehuis kunnen krijgen!

Voor de lezing, tijdens de pauze en eventueel nog na de lezing mag iedereen kijken of er iets van zijn gadfing bij staat. Twijfel je nog een beetje dan is er altijd wel iemand die meer over die plant kan vertellen aanwezig. Ieder is vrij om uit te zoeken, je hoeft daarvoor niet zelf planten meegebracht te hebben, dus techniesch is het geen ruilen maar een weggeefbeurs. Er zijn vaak veel leuke planten bij!

Locatie: De Kiekmure, Tesselschadelaan 1, 3842 GA Harderwijk
Aanvang: 19.45 uur
Toegang voor leden Groei & Bloei is gratis, aan niet-leden vragen wij € 5,00 voor de lezing. Koffie, thee of fris in de pauze is voor rekening van onze afdeling.