Westland

Onder dit kopje vindt u de activiteiten die Groei & Bloei Westland in 2019 heeft georganiseerd:

Kerststuk van bloemschikclub Bellefleur

Kerstdemonstratie met Janneke van Leeuwen d.d. 20 november 2019

Op woensdagavond 20 november was de zaal weer overvol toen Janneke van Leeuwen liet zien, wat de trends voor Kerst 2019 zijn.

Het was een leerzame avond en de gemaakte stukken hebben via verloting een plekje gevonden bij een paar gelukkige bezoekers.

Foto's bloemschikclub Bellefleur

Ledenbijeenkomst 2019

De Ledenbijeenkomst was een groot succes. Na het formele gedeelte met behandeling van de stukken van 2018 was het nog heel lang gezellig!

Avondwandeling tijdens Nationale Tuinweek

I.s.m. de Pluktuin en educatief recreatiegebied Het Prinsenbos, beide in Naaldwijk, organiseerde Groei & Bloei Westland een avondwandeling in het kader van de Nationale Tuinweek. Het thema van de Nationale Tuinweek, maar ook van de wandeling was: De Levende Tuin

De wandeling startte tussen 19.00 – 19.30 uur bij de Pluktuin aan de Kleine Achterweg 28 2671 LT Naaldwijk en ging naar en door Het Prinsenbos. D

Voor en na de wandeling was er gelegenheid om een kijkje te nemen in de Pluktuin, al waarbij diverse stand,

aan experts op hun gebied vragen gesteld konden worden m.b.t. tot het thema.

Aanwezig waren: Operatie Steenbreek en een aantal Westlandse imkers. Vragen over het bodemleven konden deelnemers kwijt bij Jaap v.d. Ende van de Pluktuin. Marja Grootenboer van de Pluktuin hield om 21.00 uur, na terugkeer van de wandelaarseen presentatie over het bijen houden.

Aangekomen bij het Prinsenbos konden de wandelaars een presentatie over Het Prinsenbos bekijken door beheerder Gerard Witkamp en vertelden Vogelkenner, Jan de Vreede en Aad van Uffelen, bomenkenner en natuurliefhebber van alles over dit mooie natuurgebied.

Tuinenfietstocht 2019

De start was bij de winkel van Imkerij Natuurlijk Westland aan de Rijnsburgerweg 114 in Naaldwijk . De tocht was ongeveer 18 kilometer lang en leidde langs tuinen in Naaldwijk en Honselersdijk. Foto's met dank aan Marcel Batist!