Noord-Veluwe

Inspiratie-avond met Wico Planten

IN VERBAND MET HET CORONAVIRUS GAAT DEZE AVOND NIET DOOR

Deze lezing gaat in grote lijnen over het tuinieren zonder gif maar, veel beter nog, over onderhoudsarm tuinieren. Dit kan door de planten op de goede plek te zetten. Oftewel de plek waar de plant in de natuur ook gaat staan. Cor Bras gaat in op het systeem van Hansen en Stahl dat gebaseerd is op waar de plant in de natuur staat en hoe dat vertaald wordt naar de tuin. Over
planten voor de schaduw, half schaduw en voor in de zon, maar anders benoemd. Maar wat als het dan toch mis gaat, wat dan te doen? Vaak zijn er een paar simpele trucs om de plant weer in de groei te krijgen zodat hij zelf antistoffen maakt tegen bijvoorbeeld ziektes, enz. Verder komen ook snoeien en scheuren en verjongen aan bod.
Cor zorgt ervoor dat iedereen alle informatie op papier mee naar huis kan nemen.
En voor de verkoop neemt hij planten mee.

Veel meer informatie over de kwekerij Wico-planten staat op de website www.wicoplanten.nl

Locatie: De zaal van Welgelegen, Stationsstraat 2 in Heerde
We beginnen om 20.00 uur. Vanaf 19.30 uur is de zaal open.
Parkeerruimte is er voldoende op het naastgelegen parkeerterrein Het Groene Hart.

De avond is voor leden gratis. Niet-leden betalen €5,- inclusief koffie / thee voor aanvang.